Z učenci prvega razreda smo v podaljšanem bivanju v okviru projekta NA-MA POTI razvijali naravoslovno in matematično pismenost ter spodbujali kritično mišljenje in reševanje problemov na različne načine. Z učenci smo kuhali, nabirali rastline, barvali blago z naravnim barvilom iz rastlin, šivali in izdelovali vetrnice. Aktivnosti smo razvijali na različne načine – skozi igro v razredu ali v naravi, pri obeležitvah različnih dnevov, aktivnosti smo prilagodili tudi glede na aktualne teme in vsebine.
Meseca maja začne cveteti bezeg. Zato smo se z učenci prvega razreda odločili, da si bomo pripravili domač bezgov sok. Izbrali smo recept, si pripravili vse pripomočke in se lotili dela. Bezgove cvetove smo oprali, segreli vodo ter v vročo vodo dali sladkor. Vse skupaj smo premešali, da se je sladkor raztopil. Ko se je sladkana voda ohladila, smo vanjo dali bezgove cvetove. Za boljši okus smo dodali še narezane limone. Vse skupaj smo premešali, pokrili s krpo ter pustili počivati dva dni. Po dveh dneh smo vse skupaj precedili ter sok prelili v steklenice. Pripravili smo si okusen domač bezgov sok, s katerim smo se osvežili v vročih dneh.
Z navdušenjem smo se lotili tudi izdelave unikatne dišavne vrečke iz blaga. Vrečke smo si v celoti pripravili sami. S pomočjo travniških rastlin smo pobarvali blago ter s tem dobili različne vzorce. Učenci so se nato preizkusili v šivanju; vsak si je sešil svojo unikatno dišavno vrečko. Vrečke so učenci napolnili z dišavno mešanico, ki so jo pripravili iz soli in posušene sivke. Pri barvanju blaga in šivanju so učenci zelo uživali ter pokazali veliko ročnih spretnosti pri tem delu. Nad samo izdelavo dišavne vrečko, so bili učenci zelo navdušeni.
Za namene projekta NA-MA POTI smo izdelovali tudi vetrnice. Pri izdelavi smo upoštevali navodila in uporabili različne odtenke modre barve. Nismo izdelovali klasičnih vetrnic, ampak smo izdelovanje popestrili z živalskim motivom.
Poleg vseh zgoraj omenjenih aktivnostih smo v pouk vključili še veliko drugih aktivnosti, skozi katere smo razvijali matematično in naravoslovno pismenost ter spodbujali kritično mišljenje in reševanje problemov. Skupaj strmimo k temu, da bomo s takšnim načinom dela nadaljevali tudi v prihodnje.
Kako so naši popoldnevi potekali pa si oglejte v galeriji fotografij.
Damjana Flisar