(02)566 90 60 tajnistvo@os-kapela.si

Tudi letošnji Otroški parlament je bil, že tretje leto zapored, posvečen temi Moja poklicna prihodnost. Na šoli smo tako v mesecu februarju izvedli šolski Otroški parlament, na katerem so mladi parlamentarci predstavili svoje aktivnosti, ki so jih izvajali v okviru pouka.

V petek, 11. 2. 2022, pa so se predstavniki naše šole udeležili medobčinskega Otroškega parlamenta, ki ga je organizirala OŠ dr. Antona Trstenjaka Negova in je potekal preko zooma.

Na začetku je udeležence pozdravila ravnateljica OŠ dr. Antona Trstenjaka Negova, mag. Slavica Trstenjak. Poudarila je, da je tema poklicna prihodnost zelo pomembna tema za mlade in si zasluži še eno leto razpravljanja.

Nato je besedo prevzela gospa Karmen Vaupotič iz Fundacije Prizma. V nadaljevanju so učenci v skupinah sodelovali v dveh delavnicah z naslovom: Karierna tarča – a imaš idejo o sanjski službi? Prva delavnica je imela podvprašanja: Kaj rad počnem in svet dela – moja okolica, ljudje in delo, ki ga opravljajo. Druga delavnica je imela naslov: Kaj potrebuje svet? V čem sem dober? Za kaj sem lahko plačan? Učenci so v vsaki delavnici delali 20 minut, sledilo je poročanje.

Pri prvi delavnici so učenci morali izbrati poklice, ki za njih predstavljajo sanjsko službo ter podrobno argumentirati, zakaj so se za ta poklic odločili. Pet skupin je izbralo naslednje poklice: učitelj, policist, avtoserviser, mizar in profesionalni košarkar. Opisali so značilnosti poklicev, pot do izbranih poklicev, potrebno znanje, osebnostne značilnosti ljudi, ki poklic opravljajo.
V 2. delavnici so mladi parlamentarci ugotavljali, da bo največji izzivi današnjega sveta lakota, pomanjkanje vode, podnebne spremembe, vedno več odpadkov, prevelika naseljenost, gospodarske težave, sprejetost v družbi. Ugotavljali so, da pomoč potrebujejo revni, begunci, ljudje s čustvenimi težavami. V nadaljevanju so učenci ugotavljali, v čem so sami dobri. Povedali so, da imajo različne talente, v skupinah pa so spoznali, da jih je večina dobra v športu, pri ročnih spretnostih, na tekmovanjih v znanju, v znanju jezikov, na likovnem področju, pri kuhanju. Pri zadnjem vprašanju so svoje talente in sposobnosti navezali na denar, kajti njihova naloga je bila razmisliti, za kaj bi lahko bili plačani. Učenci so navedli možnost plačanega študentskega dela ter zaslužka z raznimi hobiji. Zavedajo se tudi, da so
nekatere službe boljše plačane, ker ljudje opravljajo bolj odgovorno delo ali težje delo, nekateri so se za svoj poklic več let šolali.
Ob koncu pogovora jih je gospa Vaupotič povabila, da v klepet zapišejo, kaj bi po današnjem razmišljanju svetovali svojim sošolcem. Zapisali so naslednje nasvete: bodi to, kar si; verjemi vase; ne obupaj; upoštevaj svoje cilje in ne ciljev drugih; ne omejuj se; pojdi iz cone udobja; ne skušaj osrečiti drugih.

Na koncu so učenci podali še predloge tem za naslednje šolsko leto. Predlogi so bili naslednji:

Zapisali: Lucija Kret, mentorica Otroškega parlamenta, in Zala Koren, učenka 9. razreda

Dostopnost